Sveriges Bästa öl just nu? SISTA CHANSEN!

Idag är sista chansen för nomineringar! Så ta chansen att få med ditt favoritöl. Be en kompis nominera också!!!
Tänkte dra igång en omröstning inom kort för att utse Sveriges Bästa Öl just nu. Men för att inte riskera att folk saknar sin favorit bland de valbara kandidaterna så tänkte jag be er att lämna in nomineringar. De 10-20 som får flest nomineringar lägger jag sedan ut i en omröstning. Hade tänkt köra denna typ av omröstning återkommande sedan för att "ta tempen" på öl-Sverige lite då och då. Haka på nu alla som vill se sin öl som vinnare. Vore kul med ett stort deltagande ;-) 

9 kommentarer:

  1. Jag börjar med att nominera Närke Kaggen Stormaktsporter.

    SvaraRadera
  2. Jag vill nominera Oppigårds Amarillo Spring (Oppigårds), Black Rocket Porter (Gustafsson/Wicked Wine/G:a Slottskällan) och Snopptorp Starkporter (Eskilstuna Ölkultur). Och säkert fler, som jag inte kommer på nu...

    :)

    SvaraRadera
  3. Dunka in Slottskällans Imperial Stout också, förresten. Den är hur fin som helst.

    SvaraRadera
  4. Dugges Avenyn Ale, Nynäshamns Bedarö Bitter samt Sotholmen Extra Stout, Nils Oscars God Lager, Oppigårds Summer Ale och Grebbestad Lunator.

    SvaraRadera
  5. Jag slår ett slag för sandbacka imperial stout, örebro bitter, sigtuna red ale, Snopptorp starkporter, bötet och kaggen är ju alltid bra.

    Föresten hur går det med ölbloggsträff planerna?

    SvaraRadera
  6. Själv nominerar jag följande:
    - Eskilstuna Ölkulturs "Torshälla Dubbelbock"
    - Närkes "Slättöl"
    - Dugges "Bollox"
    - Oppigårds "Single Hop"

    Apropå ölbloggsträffen så avvaktar jag bara besked från Fredrik (Malt, Humle, Jäst & Vatten). Det ser ut som att det inte blir förrän i Maj, men då kanske vi kan sitta ute å andra sidan. Jag skickar ut en blänkare om detta inom kort. OK?

    SvaraRadera
  7. Det beror på hur långt bak i tiden vi ska gå när vi säger "just nu", hade ett gott öga för Sigtunas Snowblind, men det är kanske dags att släppa den.
    Annars får jag väl säga Bötet och Oppigård Amarillo Spring.

    SvaraRadera
  8. Då passar jag på att nominera Jämtlands Oatmeal Porter, Jämtlands India Pale Ale, Wisby Weisse, Ocean 12 Plato Lager, Ocean Göteborgsporter, Nils Oscar Hop Yard, Sandbacka Imperial Stout och Baronen (Hantverksbryggeriet).

    Peter M. Eronson
    http://fatflaska.blogspot.com

    SvaraRadera