Vad blir det på Midsommarbordet?

Midsommarafton är alldeles runt hörnet och inköpslistor börjar skrivas. Naturligtvis blir det sill, färskpotatis, gräslök och gräddfil, Gubbröra och Silltårta. Förmodligen blir det en väl kyld akvavit som en härlig inramning. Men vad blir det för öl då? 
Jag vet precis vad jag ska ha för öl före, under och efter Midsommaraftons måltid. Före maten, som välkomstdrink, blir det Timmermans Framboise. För de som önskar ytterligare ölsorter kommer jag erbjuda Oppigårds Summer Twist och Eskilstuna Ölkulturs Bälgviken Pale Ale
Som måltidsdryck kommer det finnas Sigtuna South Pacific Pale Ale som jag tror kommer funka väldigt bra med den lite salta maten. Kanske kompletterar jag med något lättare APA.
Efter måltiden passar det bra med Oppigårds Slåtteröl eller Sigtuna Sommar Wit, speciellt om det blir fotbollsmatch (vilket det brukar bli). Kvällen avrundas med en provning av Nils Oscar Sorachi Blonde.


Känns som en bra kombination tycker jag! Vad ska ni ha på er Midsommarafton?

2 kommentarer:

  1. Estrella Damm Inedit, Oppigårds Slåtteröl, Dragets Kanal och eventuellt Nils Oscar Sorachi Blonde eller Mikkeller 1000 IBU. Inte alla ovanstående dock, för då sover jag i takt med att nubben kommer fram.

    SvaraRadera
  2. Hmmm, Ja Dragets Kanal vore mysig att smutta på framåt småtimmarna…hade jag missat.

    SvaraRadera