Bästa VM-ölen 2010?

Tråkigt att inte få se Sverige i Fotbolls-VM 2010…men man kan ju alltid titta på andras matcher och smutta på en passande öl! Jag satt häromdagen och funderade på vad den perfekta fotbolls-ölen är i respektive land och började göra en sammanställning. Helt ovetenskapligt, men med visst googlande, har jag nu ett förslag på en sådan sammanställning (klicka för att ladda ner bilden). Förutsättningarna är att ölen i möjligaste mån ska finnas på Systembolaget och att den ska vara "lättdrucken", dvs det ska gå att förtära ölen under en hel match. (förmodar att det utesluter Imperial Stout och liknande...)


Har ni bättre förslag på ett lands öl-representant? Vilka vinner respektive grupp? Vilka går till kvarten, semi och final? Tyck till, om jag tycker det var ett bra förslag så ändrar jag listan vartefter. Följ spänningen! Kanske skulle vi ha ett fotbolls-vm-öl-tips också?

3 kommentarer:

  1. I expect every Swede to do their patriotic duty and support the mighty England during the World Cup!!
    As for a better England beer alternative I'd go for Dark Star Hophead, a 3.8% golden ale that's bursting with crisp hops and is a pint you can drink for 90 minutes without feeling "offside"!

    SvaraRadera
  2. Är inte Tusker från Kenya?

    SvaraRadera
  3. @Johan: Jo, du har rätt! Jag ändrar och justera!
    @Darren: Kan du föreslå något alternativ som finns på Systembolaget?

    SvaraRadera