Den blomstertid nu kommer…och annat smått och gott!

Det har varit både Blomstertid och Student i familjen denna helg, därav tystnaden här på bloggen. Med det inte sagt att det varit ont om goda öl. I lördags avslutades student-firandet med Nynäshamns Dragets Kanal och Eskilstuna Ölkulturs Torshälla Dubbelbock. Ingen dålig avrundning på en hektisk dag.
En ny spännande vecka börjar idag och jag har försökt reflektera lite över vad sommaren kan erbjuda i öl-väg i största allmänhet och vad jag kan göra för ölkulturen i synnerhet. Personligen blir det ett bryggeribesök på Red Tower Brewery när jag befinner mig i Turkiet i början av Juli. Jag ska prova nyheter när de släpps på Systembolaget samt göra ett och annat besök på Eskilstuna Ölkultur, så jag får prova lite bra, svensk, hantverksmässig öl på fat. I augusti anordnar jag Sveriges största blindprovning av öl i samarbete med Eskilstuna Ölkultur.
Jag kommer också att fundera på om vi ska försöka dra igång en svensk motsvarighet till "American Craft Beer Week". För er som ännu inte bestämt vad ni ska göra under semestern så har jag snappat upp inte mindre än 31 öl-festivaler runt om i världen bara under juli månad. Kolla in "Beer Festival Calendar".
För er som missat det så hade jag smygpremiär för "All about Beer - US" förra veckan. Även om ingen i USA ännu har hittat dit så kan ni ju använda den som en bra utgångspunkt för den amerikanska öl-scenen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar