Sveriges Öl-Bloggare på kartan!

Jag tänkte att det var dags att lägga upp en Google Map med Sveriges Öl-Bloggare.
Jag har lagt in de som jag lättast hittade via "Allt om Öl" och de som lagt in någorlunda bra profiler på sig själva. Gå gärna in och uppdatera er "pin" med en mer noggrann position och eventuell info ni vill att det ska stå i rutan.
För er som vill vara med men som jag missat - Hör gärna av er så lägger jag in!
Kan vara kul att se på en karta var de mest "blogg-täta" orterna finns…även om man redan kunde lista ut att Göteborg och Stockholm toppar denna lista just nu.

11 kommentarer:

  1. Häftig grej!

    Vet inte riktigt vad du menar med pin, men Beer Drivel ligger i norra stockholm. Kan sätta mig i Sollentuna eller Danderyd, bor på gränsen mellan dom två kommunerna.

    Nu ska jag återgå till ölen. skål!

    SvaraRadera
  2. Jätte kul. Basunen Bar & Cigarr (basunen.wordpress.com) ligger på Basunvägen i Viksjö (Järfälla)

    SvaraRadera
  3. I feel very lonely all the way up north by myself :(

    SvaraRadera
  4. Jag håller också hus i Järfälla, närmare bestämt i Viksjö. Bra initiativ!

    SvaraRadera
  5. Ojdå, jag var visst med redan. Nästa gång skall jag kolla på kartan innan jag skriver. :)

    SvaraRadera
  6. @Stefan: Med "pin" menade jag själva markeringen! Jag vet ju inte exakt var ni bor så markeringen kan ju sitta helt fel!
    @basunen: Jag lägger till dig!
    @Darren: You have a large jurisdiction ;-)

    Om ni har andra som ni anser ska vara med så hojta till! De som "får vara med" bör vara aktiva, vilket innebär att de bör ha inlägg åtminstone varje månad!

    Funderar på att ha denna karta synlig på något sätt här på "Allt om Öl", det kanske kan vara bra?

    SvaraRadera
  7. Tjenixen, Solna bor jag (lyckligen) inte i.. men om du kan flytta pin'en någon cm (mil) österut, typ över "östermalm" så stämmer det bättre.

    annars bra och kul initiativ
    mvh
    manker

    SvaraRadera
  8. Kul! Jag lyckades dock inte flytta markören till rätt position. Bor i Göteborg stadsdel Lorensberg.

    /Weine

    SvaraRadera
  9. Jag har nu gjort alla begärda justeringar och tillägg.
    Man kan ju konstatera att det är en formidabel "öl-maffia" i krokarna kring Järfälla (Viksjö).
    Tittar ni längre här ner på bloggen så ser ni också att kartan numera ligger som en fast sektion här på "Allt om Öl" - Sveriges epicenter för Öl ;-)

    SvaraRadera
  10. Sätt en plupp för mig i Södra Handen också.

    SvaraRadera