Spridande av ölkultur bär frukt!

Förra fredagen blev jag intervjuad av tidningen Folket som är en av de lokal tidningarna här i Eskilstuna.
Jag hade tipsat om det stundande evenemanget på Café Sylvia och responsen blev en intervju och sedan en helsida i lördagsnumret. Nu såg jag nyligen att de även lagt ut artikeln i digital form på Kultur- och Nöjessidan på tidningen Folkets hemsida.
Så med lite blygsam stolthet tipsar jag nu om detta, mest för att sprida denna artikel till fler personer eftersom det inte är så jätte-många som har möjlighet att läsa tidningen Folket.
Jag har upptäckt en del faktafel i reportaget men dessa får ni bortse ifrån, t.ex antal bryggerier i USA under 70-talet som ska vara 40 och inte 400! Bortse även från att jag ser lite oengagerad ut på fotot ;-) Ytterligare ett sätt att sprida budskapet om kvalitetsöl på i alla fall. Ni som vill veta mer borde dessutom ta er till Café Sylvia nu på onsdag kl. 19.00 så får ni se vad jag menar med hantverksmässig kvalitetsöl!


Vi ses i Öl-Sverige - på puben, på öl-festivalen eller helt enkelt vid öl-hyllorna på Systembolaget. 

3 kommentarer: