Dags för ölbloggarträff?

Under våren förra året så försökte jag få till en ölbloggarträff men som sen inte blev av. Jag vet att det dessutom gjordes försök av Johan på Portersteken att få till en träff. Jag har inte riktigt koll på hur långt det försöket gick men mig veterligen så har det ännu inte varit någon träff här i trakterna. Så nu gör vi ett nytt försök!
Hur många är intresserade av en träff i Eskilstuna, lördagen den 29:e januari? Lite beroende på hur många som vill vara med så tror jag att jag har två olika alternativ på lokal. Oavsett lokal så kan jag utlova många roliga öl att prova, i det ena fallet även på fat.
Så vad sägs om en träff den 29:e januari kl.16.00 på Eskilstuna Ölkultur? Jag tänkte anordna en liten anspråkslös blindprovning av 5 olika öl, för självkostnadspris (ca 100 kr). Vidare kan vi prova många trevliga öl och prata lite kring öl-året som vi har framför oss, "Beer Bloggers Conference" i London, "Beer Bloggers Unite", ölfestivaler och annat spännande.  Dessutom får vi besöka ett bryggeri och kanske prata lite med någon av bryggmästarna. Mat kan anordnas gemensamt för de som vill. Fruar, sambos eller liknande får naturligtvis medtagas, men behöver anmälas så vi vet antalet. Så anmäl dig för en trevlig ölbloggarträff med god öl och trevligt sällskap! Tåg avgår med jämna mellanrum och aftonen avslutas i god tid för hemfärd med kommunala eller statliga medel.
Återkom per omgående om du är intresserad eller har frågor, för jag behöver ett par veckor på mig att fixa det hela.
Vad sägs?

7 kommentarer:

  1. Nix, då är jag i Gävle o hälsar på släkt å vänner. Lite mer framförhållning skadar inte, säg 3 månader :)

    SvaraRadera
  2. Som dempa sa, det är för kort framförhållning. Jag tror att jag har en ölprovning den lördagen.

    Lite tips: Enda gången jag varit med om något liknande som blivit av var när ölbloggarna i Stockholm + jag träffades. Då hade vi använt en webbapplikation öfr att få fram ett datum, som jag tror låg 4-5 månader fram i tiden. Vi är aktiva människor...

    Sedan vore det kalas om du hittade ett bra hotell och fixade något slags erbjudande ihop med det här.

    SvaraRadera
  3. Jag är också uppbokad hela den helgen, tyvärr.

    doodle.com är väl det som bark pratar om, verkar mycket smidigt.

    Jag skickade ett mail till Jonas, som var den som hade tillgång till en lämplig lokal, för att försöka styra upp en provning i Uppsala men fick aldrig något svar. Kanske ska försöka få tag på honom igen?

    SvaraRadera
  4. Jag är medveten om att ni alla är väldigt fullbokade. Detta var bara en spontan grej! Inget välplanerat med en massa aktiviteter och planering. Personligen har jag fullt upp mars-juni så det var lite därför som det blev hastigt påkommet. Även om det blir något gensvar på denna förfrågan så planerar jag mer än gärna in en ny träff längre fram i år.

    SvaraRadera
  5. Jag tror att jag är fri och ledig då!

    SvaraRadera
  6. Kan inte den lördagen, men är intresserad av en träff senare i vår. (vår, ja vilket magiskt ord)

    SvaraRadera