Årets viktigaste veckor för öl-scenen i Sverige

På torsdag startar Stockholm Beer & Whisky Festival och i och med detta startar en mycket viktig och intressant period för oss öl-intresserade. Denna vecka och nästa kommer att kretsa mycket kring denna festival på många av Sveriges öl-bloggar och andra medier. Festivalen pågår i två omgångar, först mellan 30/9 till 2/10 och sedan mellan 7/10 till 9/10.
Jag satsar allt på ett kort och kommer att befinna mig på festivalen på torsdagen den 30:e september från 12.00 då pressvisningen startar. Det kommer att bli en blandning av inbokade (och väldigt viktiga!) möten, samtal med bryggerier och importörer och framför allt provande av nya, spännande produkter. Jag garanterar er att bevakningen kommer att synas frekvent både här och på vår Facebook-sida.
I helgen håller jag en privat IPA-provning på Café Sylvia och nästa vecka blir det "lilla julafton" i form av en Beer Makers Dinner med MikkellerBishops Arms på Folkungagatan. Så jag vill redan på förhand informera att övrig bevakning och de normala recensionerna kommer att ligga på sparlåga de kommande veckorna. Det kommer att bli en extrem kul period men förmodligen också energikrävande. Hoppas vi syns på SBWF eller på Mikkellers BMD under de kommande två veckorna.
Skål!

2 kommentarer: