Anledning till att fira!

Äntligen fredag och helg igen. Som om inte det skulle räcka som anledning till en god öl till kvällen så ser det faktiskt ut att bli 20.000-besöks-jubileum ikväll. Om ca 150 besökare passerar "Allt om Öl" det beundransvärda antalet 20.000 och det är väl värt att fira. Jag själv tycker det är helt fantastiskt att så många vill läsa om öl och ölkultur. Vi firar med lite olika jippon till kvällen.
Tävling!
Den som kan uppvisa att han eller hon blev den 20.000'de besökaren vinner en exklusiv flaska öl som skickas med posten lagom till jul.
Julöls-recension!
Jag kommer att presentera 3 olika julöl på Facebook som ni läsare sedan får välja att jag recenserar.
Live-provning på FB!
Om intresse finns så kör vi en live-provning tillsammans på Facebook vid 18-tiden. Jag visar 3 olika öl på FB så får ni välja vilken ni tycker vi ska prova gemensamt. Återkommer om detta, så håll ögonen öppna på FB.


Ödmjuka Hälsningar
Pelle
Allt om Öl

9 kommentarer:

  1. Grattis i förskott och tack för en trevlig och läsvärd blogg.

    SvaraRadera
  2. Hmmm….man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken…eller hur säger man;-) Minsta antalet besökare på flera veckor!!!???

    SvaraRadera
  3. FAN! Antal besökare totalt: 20001 :'(

    /Myspanda

    SvaraRadera
  4. Glömde att gå in när jag kom hem efter en After-work runda. Fick 20004 nu. Verkar som om det hade varit perfekt när jag kom hem vid 21.04

    // Peter L.

    SvaraRadera
  5. Märkliga ting händer! Jag har 3 personer som blev 20000'de besökaren!! Man börjar ju undra hur tillförlitliga dessa räknare är….

    SvaraRadera
  6. Inte märkligare än att det är en väldigt god öl i potten :-). Du får väl skicka tre små duvel istället.

    Nr 19999

    SvaraRadera
  7. Folk kör nog med Photoshop...

    SvaraRadera
  8. Räknaren räknar unika besökare, inte sidladdningar. Om jag går in på sidan nu och igen om 10 minuter kommer jag inte att räknas andra gången. Om det då är så att första gången jag går in är 19.995 besökare och sedan kommer in några minuter senare när andra personer kommit in och höjt räknaren till 20.000 kommer det stå 20.000 på min skärm även om jag inte är den 20.000e besökaren.

    När jag skärmdumpade fanns var det sju personer på sidan, potentiellt kan då samtliga ha fått upp 20.000 på sin läsare, samt ännu fler om de kom in på sidan senare och redan varit där tidigare under dagen.

    Daniel

    SvaraRadera
  9. Men vinnaren var ändå den som kunde uppvisa bevis FÖRST! så det borde räcka som krav ;-) hur konstigt man än kan tycka att det är med räknare...

    SvaraRadera