Världsnyhet! Allt om Öl Festivalen 2011

Äntligen kan jag avslöja något som jag gått och burit på i snart 4 månader. I sommar arrangeras en ny ölfestival - "Allt om Öl Festivalen", en ölfestival som kommer att äga rum utomhus i anrik miljö i centrala Eskilstuna.
Festivalen kommer att starta den 17:e juni kl.17.00 och avslutas 02.00 på lördagen den 18:e.
Hela arrangemanget är ett samarbete mellan "Allt om Öl" och mina kompanjoner Pigge och Robert från Café Sylvia (Filial). Pigge och Robert har flera års erfarenhet av att arrangera större events och artistuppträdanden.
Pigge och jag inspekterar festivalområdet
Festivalen kommer att erbjuda något för alla, oavsett om man nyss påbörjat sin resa i ölets värld eller om man redan känner sig som en öl-entusiast.
Som sig bör, så kommer det naturligtvis att finnas möjlighet för provsmakning av ett 100-tals öl från en mängd olika bryggerier och importörer. Det kommer att anordnas en hel del events som t.ex. en "Beer Makers Dinner" i mini-format, Ölskola, Öl och Ost och mycket annat. Det kommer finnas mycket god mat och en del underhållning efter att utställarna har "stängt ner".
Många detaljer kommer att falla på plats under de kommande veckorna och förhoppningsvis tillkommer en del utställare också. Förhoppningsvis kommer vi också att kunna erbjuda en egen "festival-öl" (ett öl som jag själv beställt karaktären på) och även omröstningar av "Festivalens Bästa Öl" i kategorierna "Folkets Val" och "Festival-juryns val".
Hemsidan kommer att uppdateras ganska frekvent de närmaste veckorna vart efter detaljer faller på plats.
Så nu hoppas jag att alla ni läsare tycker att detta låter lika spännande som jag och omedelbart bokar in denna helg.
Det blir en helg med goda öl, glada människor och sommar!!!
To be continued….

7 kommentarer:

  1. I'm making my way south for this one! Nice work Pelle (and friends!)

    SvaraRadera
  2. Jag ska göra allt för att komma minst en dag :)

    SvaraRadera
  3. Trevligt att höra Darren och Johan! De som vill kommer att bli inblandade….??!!

    SvaraRadera
  4. Lite jobbiga datum för mig tror jag, men jag ska nog försöka ta mig ner ändå :)

    SvaraRadera
  5. Ooo.. Jag har semester då. Om jag inte är utomlands så tittar jag nog upp!

    SvaraRadera
  6. Jag och flickvänen har redan gett oss fan på att göra den helgen till minisemester..... ölfestival fre, lördag och parken zoo på söndagen :)

    Bokar hotell i veckan nu :)

    SvaraRadera
  7. @Joel: Låter som en perfekt semester! Vad mer kan man önska?

    SvaraRadera