Förfrågan till alla ölbloggare

Under sommarens ölfestival i Eskilstuna, "Allt om Öl Festivalen", så arrangerar vi omröstning av "Festivalens bästa öl". Detta kommer ske i två olika kategorier, dels "Folkets Val" och dels "Festivaljuryns val".
Kommer någon av er ölbloggare att besöka festivalen? och är ni i så fall intresserade av att delta i denna jury som ska blindprova ett antal utvalda öl från festivalen och sedan utse en vinnare?
De nominerade ölen ska också utses av denna jury där de 10 bästa ölen sedan är med på en blindprovning på lördag eftermiddag. Vinnarna avslöjas sen senare på kvällen från stora scen!
Anmäl er här om ni tänker komma på festivalen och vill vara med på detta event.
Eftersom det inte alltid framgår vem man egentligen är när man kommenterar så behöver jag ha ett mail från er som vill ha med, så jag har era "riktiga" namn också;-) Ni hittar mina kontaktuppgifter på fliken "Om Allt om Öl".

11 kommentarer:

  1. Satan.. Jag ville väldigt gärna besöka festivalen, men insåg just att jag troligtvis kommer att befinna mig i Belgien just då. Inte dumt det heller förvisso, men tråkigt att jag missar festivalen.

    SvaraRadera
  2. When's the judging taking place exactly? I plan to be there on 17th but will be making my way back on 18th to Umeå so will miss most of the second day.

    SvaraRadera
  3. Jag kommer att vara där på lördagen och ställer gärna upp.

    SvaraRadera
  4. @Darren: When must you leave? The judging-event will be in the afternoon, but the announcement will be in the evening.

    SvaraRadera
  5. *Mental note to myself: read the whole post carefully before replying* I'd love to be on the jury. I can play the part of Simon Cowell :)

    SvaraRadera
  6. Det beror på hur det funkar med transporter och/eller hotell. Ska kolla på det.

    SvaraRadera
  7. Det hade varit jättekul och det finns väldigt billiga tågbiljetter, men jag ser inte riktigt någon lösning med boende som passar mig :/

    SvaraRadera
  8. @Johan: Vad skulle det vara för lösning på boende som passar dig? det finns ju många andra alternativ än de som hänvisas från festival-hemsidan!

    SvaraRadera
  9. Hej Pelle! Jag är visserligen inte någon ölbloggare (längre), men jag kommer givetvis att besöka festivalen och är inte helt avogt inställd till en blindprovning! ;) Kanske vore något för tidningen till och med, jag vet inte... På något sätt kommer vi ju att bevaka festivalen i alla fall.
    /Henke

    SvaraRadera
  10. Väldigt kul initiativ med en ölfestival btw!

    SvaraRadera
  11. @Henke: Maila mig så fort du har tid!! och visst får du vara med i juryn!!

    SvaraRadera