The Beer Magazine - Nu i Sverige!

Äntligen finns det återigen en tidning om öl i Sverige, dock inte på Svenska. 
Tidningen heter kort och gott "The Beer Magazine" och är en Amerikansk tidning, vilket också avspeglar sig i innehållet. Efter en snabbtitt i tidningen kan jag ändå konstatera att det finns väldigt mycket läsvärt och jag rekommenderar er till att köpa den om ni får tillfälle. Denna tidning är förmodligen inte den bästa av de amerikanska tidningarna om öl och bara omslaget kan ju få den kräsne att tro att innehållet mer är en "herr-tidning". Men räds inte det glättiga omslaget, innehållet har inget med lättklädda damer att göra;-)
Tidningen fyllde nyligen 21 år så den har funnits med ett tag vilket borde borga för en viss kvalitet. Recension kommer inom kort.
Hör gärna av er vad ni tyckte om den!

2 kommentarer:

  1. Detta är nog andra nummret som är ute då jag köpte ett tidigare på Pressbyrån. Som svältfödd på Öl litteratur så tycker jag att den är bra. Lite fördjupnings artiklar samt en del notiser. Kort och gott en bra tidning.// Malt.P

    SvaraRadera
  2. Låter bra! Jag ska läsa mitt exemplar i kväll!!

    SvaraRadera