Sköna maj välkommen!

Om man utgår från att vädret kommer vara som det brukar på valborgsmässoafton, dvs ganska kallt, mulet och småregnigt, vad passar bäst i öl-väg då? Oavsett om du vill ha något gott innan maten, under middagen eller något värmande efter att vårkasen brunnit ut så tycker dessa är ganska bra alternativ:


Sigtuna Vårweizen (11552)
Lite amerikanskt humlad, lite syrlighet och en skön beska. Utmärkt före maten.
St Eriks Pilsner (1453)
Tallbarr och kåda, bra beska. Passar utmärkt till maten eller som sällskapsdryck
Torshälla Dubbelbock (89994 best.)
Det här är en perfekt kamrat när du vill värma dig efter att du stått och frusit vid vårkasen. Elegant faktiskt!
Oppigårds Amarillo Spring (1440)
Sköna maj i egen hög person. Ni som provat vet vad jag menar!
Dugges Lager No 1 (1413)
Humle-blommig och maltig lager med bra beska. Passar bra till både mat och brasa!


Vad skulle ni välja?
Det riktigt sköna maj börjar på måndag med ett spännande vårsläpp på Systembolaget, trevligt!

3 kommentarer:

  1. Oppigårds Amarillo Spring. Utan tvekan. Vårkänslan i den är oslagbar.

    SvaraRadera
  2. Med mitt ursprung måste jag väl säga att man ska dricka sima. Själv jobbar jag hela kvällen men det kan nog hända att den Torshälla dubbelbock som står i kylen slinker för att avrunda kvällen när jag kommer hem.

    SvaraRadera
  3. Amarillo Spring, Samuel Adam's Black Lager, Brother Thelonious och kanske Amager IPA eller Sierra Nevada IPA blir det här.

    SvaraRadera