Sveriges Största Blinda Ölprovning - snart i en lokal nära dig?

Utan att säga för mycket innan alla detaljer är på plats så kan jag idag avslöja att någon gång i juni kommer jag arrangera "Sveriges Största Blinda Ölprovning" i Eskilstuna. Jag sticker väl ut hakan en del när jag påstår detta (Sveriges Största...) för jag har i sanningens namn inte kollat upp hur stor ölprovning av detta slag som har genomförts tidigare. Se det mer symboliskt i så fall, syftet är inte att komma med i Guinness Rekordbok.


Jag tror att det kommer bli en spektakulär upplevelse med några överraskningar, många goda öl och framför allt - Många öl-intresserade människor.


Inga detaljer är spikade men det kommer att röra sig om en blind provning av ca 10 öl, främst från svenska småbryggerier. Så håll ögon och öron öppna, så fort datum är satt kommer jag publicera det och då är det fritt fram att boka in sig via utpekade kanaler!

2 kommentarer:

  1. Sounds like a lot of fun! If I can make it then count me in :)

    SvaraRadera
  2. Kort förhandsinfo:
    Eventet kommer att äga rum den 28:e augusti så att alla förberedelser hinns med.
    Det blir 10 sorter från fat i blindprovningen.
    Provningen startar 14.00. Överaskningae, priser och underhållning utlovas. Priset blir ca 200 kr. Antalet platser blir begränsat till 100. Biljetter kommer att kunna köpas av mig eller via Eskilstuna Ölkultur. Den officiella utannonseringen med alla definitiva detaljer kommer inom kort.

    SvaraRadera