Oväntat sällskap följde med mig hem idag!

Jag hade helt missat att det var mitt-i-månaden-släpp idag när jag av en händelse satt och bläddrade i den mobila versionen av "Systembevakningsagenten" (han som tillverkat denna borde få pris!!). Upptäckte att det fanns en del intressanta öl som jag gärna ville ha och de fanns dessutom tillgängliga på Regeringsgatan. Det fick bli en liten lunch-promenad med andra ord.
Total sett kan man ju anse att dagens, av Systembolaget, utvalda kollektion kanske var lite udda med tanke på att vi snart befinner oss mitt i sommaren, men en del av dessa öl får ni bara inte missa. Kollektionen består av:



Så som ni kan se var det inga "gräsklipparbärs" precis utan snarare eleganta och tunga finsmakaröl. Men eftersom jag provat Mikkellers Black Tie sedan tidigare kan jag nog tänka mig tillfällen i sommar då den passar bra trots årstiden. 
För er som ännu inte provat den rekommenderar jag starkt till att köpa ett antal flaskor av denna och spara till mörkare och kallare tider, för den värmer länge. De övriga har jag inte provat men Nøgne Ø brukar ju göra väldigt spektakulära produkter.
Så nu sitter jag på väg hem och har som sagt oväntat sällskap med mig - av både en slipsprydd herre och en magiskt mörk kvinna (blev plötsligt sugen på att spisa Santana också). Höll på att glömma att jag fick med mig en engelsk gentleman av det tyngre gardet som sällskap också, vid namn Samuel Smith (Yorkshire Stingo).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar