Officiellt 1-Års Jubileum för "Allt om Öl"

Den 17:e februari passerade "Allt om Öl" den faktiska 1-årsdagen. Tittar jag tillbaka bland inläggen så kan jag konstatera att den 22:a februari förra året passerades 100-besöks-strecket. Nu har det alltså gott ett helt år sedan starten och jag kunde inte låta det passera helt obemärkt. Detta har hänt:

  • Över 32.000 besökare
  • Över 22.000 besökare de senaste 7 månaderna (sedan 2010-08-03)
  • Snart 300 inlägg
  • Över 620 "gillare" på Facebook
  • Över 150 personer har deltagit på provningar som "Allt om Öl" anordnat
Om inget annat, så vittnar detta om ett ökande ölintresse i Sverige och tendensen pekar stadigt uppåt. Även om öl-scenen i det stora öl-landet i väster (USA) har hunnit betydligt längre så är jag övertygad om att utvecklingen går betydligt fortare i Sverige. Min personliga gissning är vi kommer att få ytterligare några bryggerier som satsar på den lokala marknaden och kanske blir det även några som lyckas i större omfattning. Kanske får vi se några nya importörer också? utbudet är långt från täckt av de aktörer som finns idag. 

I kväll firar jag med att öppna någon av dagens inköpta öl (återkommer om detta på FB i kväll). Kanske ses vi där?

Stort tack till alla er öl-bloggare och öl-entusiaster, och framför allt ETT STORT TACK till alla er läsare för ett fantastiskt kul första år.

Skål
Pelle
Allt om Öl

10 kommentarer:

  1. Congrats on all your posts and beery inspiration over the last year Pelle :)

    SvaraRadera
  2. Grattis! Det är trevlig läsning på en trevlig blogg! Keep it up!

    SvaraRadera
  3. Tack Darren, Fredrik och Richard! Kul att någon uppskattar detta...

    SvaraRadera
  4. Det är bra Pelle, kör på!
    Vi vill gärna se en blindprovning i Eskilstuna likt förra sommaren ;)

    SvaraRadera
  5. Grattis om en något för sent. Fin utveckling på din blogg.

    SvaraRadera
  6. Grattis Pelle! och tack för både ris och ros :-) // Peter Forss
    Sigtuna Brygghus

    SvaraRadera
  7. Tack och bock till grabbarna Bark, Gyllenbock och Peter!!
    @Peter: Så värst mycket "ris" har det väl inte varit;-)

    SvaraRadera
  8. Tack Pelle, du är navet i mitt ölsurfande...
    Brgds//Thomas

    SvaraRadera