Helgen i bilder

Hämtar ett paket på Posten. Två nya öl till ölkällaren.
En Millenium Brew...
…och en fin Thomas Hardy's Ale - årgång 2003

Inleder fredagen med en Mohawk Red Easter (recension inom kort)
Fortsätter kvällen med den planerade Imperial Stout provningen.
Lördagens besök på Linköping Beer Expo.
Premiär för min del att prova öl från Ängö Kvartersbryggeri.
En pratstund med de trevliga herrarna från Slottskällans.
Kloster av årgång 2001 smakade som en mycket vällagrad Barley Wine.
…och fortsätter med Svart som var en ganska angenäm porter.
Vid Sigtuna Brygghus provas en del nyheter. Först ut var deras Weissbier. Väldigt frisk och mycket skumbanan.
Nästa öl som provades var deras Rauchbier. Precis lagom rökig för min smak.
Fortsatte sedan till Nynäshamns Ångbryggeri där det blev en utsökt Bötet Barley Wine från 2008.
…och rundar av med en Sotholmen Extra Stout efter samtal om årgångsöl och träbackar.
Något senare, och ytterligare besök hos utställare, avslutas lördagseftermiddagen med ett stopp hos Skebo, där det provades en mycket maltig Spring Surprise.
Ytterligare reflektioner om Linköping Beer Expo kommer under veckan.

Söndagen ägnades åt provning av olika sorters vatten;-)



2 kommentarer:

  1. Vilket pass var du där på? Jag höll utkik efter dig men såg dig aldrig, jag var dock bara där under eftermiddagspasset.

    SvaraRadera
  2. Samma här Johan. Jag var där mellan 13-16 ungefär…spanandes efter andra bloggare!

    SvaraRadera