Försäljningsrekord kanske?

När Nynäshamns Ångbryggeri släppte Stenstrand SummerAle i fredags så sålde de 900 flaskor på två timmar på det lokala Systembolaget i Nynäshamn. Hela batchen var slutsåld på två dagar.
Då ska man veta att förra året då denna öl släpptes så sålde den slut på fyra dagar. Av den anledningen tillverkades 3 gånger så mycket av Stenstrand i år, så att efterfrågan skulle kunna mötas.
Trots denna volymökning såldes den alltså slut på halva tiden mot förra året.
Någon slags rekord måste väl detta vara?
Grattis till Nynäshamns Ångbryggeri, till den stora efterfrågan….kanske är det dags att göra denna öl lite oftare? eller ännu bättre, få in den i ordinarie sortiment?

7 kommentarer:

  1. Jävlar! Jobbigt att jag inte hann beställa en låda. Får se om den hamnar på en pub i närheten istället då. Satan!

    SvaraRadera
  2. 900 flaskor?!? Gör 90.000 i alla fall så alla bolag kan få :)

    SvaraRadera
  3. 900 flaskor (=en pall?) på två timmar? Galet! Hur stor batch var det?

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat! Men 900 flaskor? Visst måste dom bryggt mer än så i en batch?

    SvaraRadera
  5. Jag hade ju tänkt köpa några flaskor. Ack.

    SvaraRadera
  6. Jag beställde 1 låda 2 timmar efter start. Tyvärr kan ju Systembolaget lägga order utan att det kontrolleras mot lagersaldot! Jag blev utan.
    Glädjande nog så kommer det ju en ny sändning den 16:e juli. Håller tummarna för att jag får min låda då!!
    @Stefan: 900 flaskor var bara de som levererats till Systembolaget i Nynäshamn. Jag har ställt frågan om hur stor batchen var men ännu inte fått svar från Nynäshamn.

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vi förklarar så utförligt vi kan på vår nyhetssida.
    MVH/Marcus, Nynäshamns Ångbryggeri

    SvaraRadera