Öldrink! Kan det vara något?

Efter att ha hittat ett tips på en cocktail med öl blev jag lite inspirerad att prova detta, för mig, moderna sätt att blanda drinkar med öl som ingrediens . Originalreceptet kommer från den amerikanska puben "The Surly Goat" i Los Angeles.
Prova mitt förslag på "öl-cocktail" nedan!
"BeerTail"
3 cl Absolut Citron
1,5 dl Sigtuna Sommarwit
0,5 dl Framboise eller annan söt belgisk öl (Früli)
Några stänk lime
Några droppar sirap
Garnera med några blad citronmeliss och ett fruset hallon (eller jordgubb).
Vad tror ni? Kan det vara något? Jag ska utmana mig själv och blanda till något riktigt gott i helgen.
Har ni förslag på bra öl-cocktails? Något jag redan provat på är att göra öl-drinkar på enbart öl, dvs. att blanda 3-4 öl med olika karaktärer för att sedan få en ny upplevelse. Marc (från Brill) invigde mig i detta på Vinordic i våras då jag jag fick en Mikkeller Single Hop drink. 
Cheers

1 kommentar:

  1. Snakebite n' Black är ju en klassiker iofs. 50/50 lager och torr engelsk cider, toppa med koncentrat av svartvinbärsdryck.

    SvaraRadera