Ö som i Öl - eller Örebro Öl och Whisky Festival

I morgon är det dags för årets sista öl-festival. Jag pratar naturligtvis om Örebro Öl och Whisky Festival.
För er som missat att denna festival äger rum i morgon, så startar den kl. 15.00 i morgon och pågår i dagarna två.
Bland ölbloggarna har det redan skrivits en hel del om denna festival, som t.ex. på "Ölsvammel" som dessutom har sitt säte i Örebro, vilket märks då det finns inte mindre än 4 artiklar om festivalen (här, här, här och här). Där kan ni bl.a hitta en eminent lista över de öl som kommer finnas att prova, snyggt ordnat per utställare.
Nytt för i år är att det finns ett eget "hörn" för oss ölbloggare - kallat "bloggers corner".
Allt om Öl gör lite av en blixtvisit och kommer vara på plats strax efter öppning i morgon för att sedan runda av strax före 19-tiden.
På dessa få timmar ska jag försöka prova åtminstone några goda öl men framför allt kommer det handla om möten med människor och nätverkande…
Som vanligt kommer jag inte ha vare sig rolig hatt eller keps och inte heller en t-shirt med "Allt om Öl"-tryck på. Jag håller tummarna för att ni hittar mig ändå….ni som vill.
Vi kanske syns i morgon.

2 kommentarer:

  1. Tack för omnämnandet. Synd att jag missar dig på festivalen. Spara lite öl till mig när jag kommer på lördag ;)

    SvaraRadera
  2. @Stefan: Jag kanske sparar något ;-) Synd att du inte ska dit då jag är där, hade varit och kul att träffas igen.

    SvaraRadera