Vissa har mer att fira än andra.

Ni som hänger med har säkert redan sett detta, men jag tycker det är värt att nämna igen.
Nynäshamn Ångbryggeri har nyligen kammat hem tre ytterst fina utmärkelser på "World Beer Awards".
Utmärkelserna avser deras "Bötet Barley Wine" samt "Sotholmens Extra Stout" så det är inte undra på att de tog hem priserna. Bötet vann guld i klasserna "World's Best Dark Ale - Barley Wine" och "Europe's Best Barley Wine - Dark Ale" och Sotholmen kammade hem guldet i klassen "Europe's Best Export Style Stout".
Har ni inte provat dessa öl ännu så bege er til Systembolaget redan idag då de faktiskt släpps i detta nu.
11548, Bötet Barley Wine 2009, Sverige, 34,10 k
1470, Sotholmen Extra Stout, Sverige, 23,70 kr
Dessa öl har jag dessutom hissat förr i olika sammanhang, främst som kompanjoner till olika efterrätter - Bötet och en Creme Brulee eller Sotholmen med äkta vaniljglass!!
Stort grattis till Nynäshamns Ångbryggeri!!
Själv ska jag fira min egen dag med en Bötet Barley Wine tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar