Öl-Bloggar-Konferens x 2

Jag läste redan i våras om världens första konferens för Öl-bloggare, och den arrangeras naturligtvis i Boulder, USA. Denna konferens går av stapeln 5-6 november och deras blogg hittar ni här. Flera hundra är redan anmälda och jag kan nästan lova att det blir ett evenemang man sent ska glömma om man lyckas ta sig dit.
Det lustiga är att det nu visar sig att den konferensen inte är den första. Några veckor tidigare, närmare bestämt den 15-16 oktober så anordnas en "gathering" (som arrangören Max Bahnson själv kallar det) i Prag för öl-bloggare . Han är naturligtvis öl-bloggare själv och hans blogg heter Pivni Filosof.  Programmet omfattar en hel del, men som styrs av hur många som anmäler sig. Om uppslutningen blir god så kommer programmet omfatta bryggeribesök, ölprovningar, pub-rundor, besök på humle-museum! m.m. Jag återkommer säkerligen när jag fått veta lite mer av Max, t.ex hur många som är anmälda hittills. Jag tycker det hela låter spännande och man kan ju faktisk ta sig till Prag med Ryan Air och även bo billigt i Prag, så man kanske ska ta sig en funderare på om det går att boka in sig på detta evenemang. Lite hastigt och lustigt! Ska ni med?

1 kommentar:

  1. America sounds amazing but expensive. Prague sounds fun and potentially affordable. However it's bang in the middle of the SBWF and the Örebro show so that means lots of time away from HQ.....

    SvaraRadera