Vad händer i veckan?

För mig är även kommande vecka en kul vecka ur ett öl-perspektiv.
På måndag är det släpp på Systembolaget (som vanligt tipsar jag om att hålla koll på detta under fliken "På Gång" där ni hittar alla viktiga datum i Öl-kalendern).
Oavsett vad skribenten på Svenska Ölfrämjandet säger (han påstår att inget av intresse kommer), så ska jag nog köpa ett par flaskor av varje sort som släpps på måndag. Vad sägs om följande startfält:
1409 Spendrups Premium Pilsner, Sverige, 330 ml, 11,90 kr
1401 S:t Eriks Vårlager, Sverige, 330 ml, 15,50 kr
1414 Oppigårds Spring Ale, Sverige, 330 ml, 17,90 kr
1501 Modus Hoperandi India Pale Ale, USA, 355 ml, 24,90 kr
1415 Mohawk vs Amarillo, Sverige, 500 ml, 29,90 kr
1407 Mohawk vs Goldings, Sverige, 500 ml, 29,90 kr
1509 Epic Armageddon IPA, Nya Zeeland, 500 ml, 34,90 kr
1502 Vårwit, Danmark, 330 ml, 19,90 kr
Bortsett från Spendrups nya öl, hur kan man inte vara intresserad av två öl från ett av de mest framgångsrika bryggerierna på Nya Zeeland, Epic Brewery? eller vilja missa ett större inköp av de två parhästarna från Mohawk (missade ni min recension av dessa så hittar ni den här)?, eller varför inte kolla för er själva om Oppigårds lyckats med en ny vår-favorit med Oppigårds Spring Ale (den recensionen hittar ni här)? Lägg därtill en ny amerikansk IPA och en VårWit från Danmark. Jag får nog påstå att det kommer att bli en riktigt trevlig påse godis man kommer hem med på måndag. Om inget annat så får det bli "Alla Hjärtans Dag"-presenter till mig själv eller någon jag tycker väldigt mycket om.…


På torsdag har Bishops Arms Eskilstuna arrangerat ett litet event kring "S:t Eriks"-ölen och Jessica Heidrich i egen hög person finns på plats för att berätta lite om denna serie. Här hittar ni FB-eventet med all nödvändig info om detta event. Missa INTE om ni har möjlighet att ta er dit!


Nu ska jag öppna en fin-öl för att fira 30.000 unika besökare här på "Allt om Öl" och att vi har passerat 600 "Gillare" på FB.


Ha en skön vecka!
Skål!

6 kommentarer:

  1. Oj tack det händer ganska mycket i veckan. Om 20 min är det ölfestival med suröl och öl lagrad på diverse fat här i SF och igår var det DIPA-festival. ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, det första jag tänkte på när jag såg rubriken var just "tja, det är väl nån ölfestival i SF just nu?".

    Klart man ska köpa minst en av varje. Det har inte varit många släpp på bolaget på senaste då man kunnat köpa en av varje öl för en totalsumma under 200 kr.

    SvaraRadera
  3. @Weine: Vad är SF? Svensk Filmindustri, Sci-Fi eller vad? Ursäkta, men jag hänger inte med...

    SvaraRadera
  4. But surely you missed something else happening this week Pelle.....?

    SvaraRadera
  5. @Pelle "San Francisco Beer Week".

    Reagerade också på artikeln på Svenska Ölfrämjandet. Tycker det är ett litet men intressant släpp och det blir minst en av varje sort.

    SvaraRadera
  6. Aha, San Franscisco…det hade jag aldrig kopplat!
    @Darren: I haven't forgotten….but it's your thing;-)

    SvaraRadera